Cerro (vrh) Vinciguerra (1450 m), najviši vrh u istoimenom vijencu planina krajnjeg najjužnijeg dijela Anda, najdužeg (7.500 km ) vijenca planina na planeti.
Kod ukrecavanja na brod u ogromnoj luci Buenos Airesa kraće smo se zadržali na doku pred zasebnim ulazom velikog broda Norwegian Star.
Osjećao sam se ništavnim pored ove ogromne metalne grdosije, sa jednom nogom ka brodu, sa drugom još uvjek čvrsto na zemlji, gomilale su mi se misli i pitanja u glavi. Zašto sam tu, kuda sam krenuo i šta želio, šta sam očekivao?
Južno sedlo Beban u planinskom vijencu Valdivieso.
Osjećao sam da taj momenat za mene znači neku vrstu otcjepljenja od stabilnosti dosadašnjeg života, sigurnosti zemlje, življenja na njoj i polijetanje ka nečemu što je slobodnije, bez ograda, bez puteva, ograničenja…I moram priznati: osjećao sam i neku dozu straha: od veličine broda, od mnoštva nepoznatih ljudi skupljenih sa svih strana svijeta u jednom zatvorenom prostoru, straha od kabine, od sebe samog i svojih mogućnosti da osjetim, udahnem i ugrabim tu slobodu da plovim-vodama ili vazduhom.
Laguna de los Tempanos, nastala u prodolju izmađu brda, iza kamenite pregrade u koju se slijeva voda iz glečerskog gnjezda.
S tim mislima, vidno uzbuđen, ušao sam na brod na kojem je bilo ukupno 2346 putnika, 1100 brodskog osoblja, brod sa velikom koncertnom dvoranom sa oko 1600 sjedišta i više malih prostora u kojima je moguće pronaći svoj kutak za klasičnu muziku, rok, dens ili neku drugu muziku, za čitanje i istraživanje u biblioteci ili za učenje različitih vještina. Moglo se hodati na otvorenoj palubi, obima preko 500 m, posmatrati plovidba sa petnaest paluba, različitih prostora, slušati i razgovarati sa istraživačima koji su svakodnevno prenosili svoja iskustva. Tokom puta sam se polako, neprimjetno otpuštao strahove, zebnje, nevjerice. Postepeno sam upijao sve više onoga što mi je godilo, što me je budilo, ushićivalo, a oslobađao se onoga što mi nije prijalo, što nisam volio.
Gnijezdo glečera Tonelli (885 m) u vijencu Vinciguerra.
Još uvjek se naučnici, istraživači i pisci spore oko toga da li naziv Ognjena Zemlja potiče od vatre, obzirom da su na tom tlu nekada živjeli ljudi-autohtoni starosjedioci ili je taj naziv dat sa nekim drugim razlogom. Ali, šta god da je, ta i takva Ognjena Zemlja je prostor na kugli zemaljskoj koji se očuvao, koji je uspio da se odbrani od najezde ljudi koji su se tu nastanjivali ne zato što im je tu bilo lijepo, nego zato što su iz te zemlje, vode, vazduha, željeli da crpe sve što može da doprinese bjesomučnom gomilanju novca i slave ili moći koja sa tim ide.
Dientes Navarino trek (Zubi Navarina pješačenje).
Kako se odbranila? Svojom divljinom, neprohodnošću, nedostupnošću. Priroda Ognjene Zemlje se uglavnom očuvala, ali nažalost ljudi koji su je nastanjivali, koji su je voljeli, razumjeli i poštovali-nisu uspjeli. Njih gotovo da više i nema. Njih su protjerali, porobili, poubijali, pozatvarali neki drugi kojima je bilo važno samo blago Ognjene Zemlje. Njih danas svih zajedno nema ni 40.000 u cijeloj Argentini i Čileu. Ovo veliko ostrvo dijele Argentina i Chile, a zauzima ukupnu površinu od 73.746 km². Dio ostrva koji pripada Argentini ima preko 192.000 stanovnika, dok Čileanski dio broji manje od 10.000 stanovnika (oko 8.568 stanovnika).
Pogled na Cerro Martial (1.323 m).
Ognjena Zemlja danas privlači posjetioce svojom predivnom divljom, bogatom, raznovrsnom prirodom. Smjenjuju se po prirodnim pravilima šume, stepe, tundre, rijeke i jezera, lednici, moreuzi i fjordovi i čine čaroban pačvork kroz koji se može lutati, hodati, ploviti.
Pogled na Zube Navarino ostrva (Chile)
Plovili smo dugačkim i značajnim Magelan moreuzom (prvobitno njegovo ime "Tjesnac svih svetih"), Španski kralj Karlo V promijenio je u današnje ime, a dužina mu iznosi 583 km. Plovidba je nastavljena noću, a da bi zaobišli veliko ostrvo Ognjene Zemlje morali smo uploviti u Pacifik i sa zapada uploviti u Cook Bay, iz kojeg je ulaz u Beagle moreuz, kojim je ovo ostrvo s južne strane odvojeno od ostalog dijela arhipelaga. Ovim prolazima i Drake Passage, plovilo se do izgradnje Panamskog kanala 1914. godine, a bili su glavna veza između Pacifika i Atlantika. Danas su oni raj za moreplovce, ljubitelje krstarenja, plovidbe i divlje prirode.
Mesto u planinskom ambijentu gdje "mrtva tišina" stanuje, a dušu i tijelo čovjek relaksira.
Beagle (Bigl) kanal proteže se od istoka ka zapadu u dužini od oko 240 km, a širina mu varira od 1 km do 5 km. Ime je dobio po Kraljevskom vojnom brodu Beagle koji je izgrađen 1826., a koji je u svojoj drugoj expediciji istraživao Arhipelag Ognjena Zemlje. Ploveći kanalom 1831. godine, pod zapovjedništvom kapetana Roberta FitzRoya, a na brodu je bio i Charls Darwin koji je vršio svoje istraživanje. Po završetku expedicije ovaj moreuz je i službeno dobio ime Beagle canal.
Holand glečer svojim ledenim jezikom uranja se u vodu Beagle morskog kanala.
Putujući brodom kroz Bigl kanal putnik vidi i prolazi pored mnogih manjih ostrva, a s obje strane prolaza pogledom mame oštri i snijegom i ledom okićeni planinski vrhovi, čiji ledeni jezici dotiču morsku obalu. Na sjevernoj strani su planine Ognjene Zemlje, a na jugu su brda i planine njenog arhipelaga. Putniku se pruža mogućnost da u prolazu vid i doživi floru i faunu ovog najjužnijeg arhipelaga na našem planetu. Mogu se posjetiti, a i vidjeti, različita staništa egzotičnih ptica i tuljana te više vrsta morskih i obalnih ptica (albatrosi, morske laste, kormorani, kameničari).
Puerto Williams, na ostrvu Navarino, leži naspram argentinske luke Ushuaia, a s južne strane Canala.
To je najjužnija vojna baza Čilea. Nastala je 1953. kad ja izgrađena kasarna i aerodrom. Danas ima oko 3.000 stanovnika i to je najjužnuje naselje na planeti. Na ostrvu se nalazi i najjužniji pješački trail na svijetu.
Dok plovimo ka Atlantku, pogled privlači Italia glečer na južnoj srani Velikog ostrva.
Po ulasku u Atlanski Okean dočekala nas je beskrajna i dosadna okeanska pučina i nedostajala nam je ogrlica Biglovih pejsaža koji su se smjenjivali iz trenutka u trenutak, a koji su podhranjivali želju da ih nanovo vidimo i doživimo.
Na kamenim hridinama i ostrvima pored kojih smo promicali mnoštvo je morskih lavova, Magelan i King pingvina i drugih vrsta ptica, a najviše je Imperial Cormorana. Sve to je u sastavu Nacionalnog Parka Tierra del Fuego. Ostrva nisu naseljena, a bilje i životinje niko ne uznemirava.
Killer Whale (Kit ubojica)-Orca (Lat. Orcinus orca).
Najveći je predstavnik porodice delfina. Najbrži je morski sisar (50 km/h). Ženka doživi do 100 godina, a mužjak do 85 godina. Ženka postaje zrela za potomstvo sa 15. godina, a plodno je sposobna do 40 goina života. Pare se svakih pet godina. Mužjak može doseći dužinu i preko 9 m, a težinu i do 8 tona. Ženka je kraća. Veoma su inteligentni, a sumnja se da imaju inteligenciju prosječnog čovjeka.
2025. Copyright.©. Bećir Behrem